Begroting 2021

7. Bestuur en algemene ondersteuning

Doelen en financiën

We  stellen hiervoor een meerjarig Digitaal Ontwikkel Programma op voor de periode 2021-2024. Bij dit traject verliezen we de laaggeletterden niet uit het oog. De digitale gemeente moet voor alle burgers op een laagdrempelige wijze toegankelijk zijn. We helpen dus ook de mensen die niet digitaal vaardig zijn.
In dit programma komen de kaders te staan van dienstverlening en informatievoorziening. Op basis van deze kaders en de ontwikkelingen die we zien, geven we aan waar we in 2024 willen staan. Ook maken we dan inzichtelijk welke projecten, activiteiten en budgetten daarvoor nodig zijn.

De effecten van de coronacrisis op onze huidige begroting brengen we in beeld met de Herfstnota 2020. In de tussentijd informeren we de raad maandelijks over de financiële effecten van deze crisis voor onze gemeente.

Bestuurlijke en ambtelijke ondersteuning
Uit onderzoek en gesprekken met raadsleden is gebleken dat de raad meer ondersteuning nodig heeft. We hebben daarom besloten om de capaciteit van team Griffie uit te breiden van 1,9 fte naar 2,8 fte.
Voor de ondersteuning van het handhavingstraject Groene Heuvels is extra ambtelijke inzet en externe juridische ondersteuning noodzakelijk.
De registers burgerlijke stand en de persoonskaarten (voorloper GBA) tot aan 1995 moeten worden gedigitaliseerd en verwerkt in Corsa. Digitalisering vindt extern plaats. Voor het verwerken in Corsa is extra capaciteit noodzakelijk.

Deze pagina is gebouwd op 11/09/2020 11:26:03 met de export van 11/09/2020 11:13:38