(Lopende) Investeringskredieten | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
---|---|---|---|---|
Omschrijving | ||||
Riolering | ||||
Vervanging hoofdgemalen 2021 | 40 | |||
Vervanging hoofdgemalen 2022 | 100 | 110 | ||
Operationele plannen vGRP 13-17/GRWP 18-22 | 72 | 72 | ||
Baggeren 2021 | 200 | |||
Afkoppelen Beuningen centrum oost | 79 | |||
Vervanging minigemalen 2019 | 50 | |||
Klimaatscan | 30 | |||
Ewijk maatregelen BRP D'n Elt | 197 | |||
HWA afkoppelen Geradtslaan/Houtduiflaan | 330 | |||
Beuningen: vervanging obv BRP2020 | 1.200 | |||
Ewijk, div straten BRP2020 | 510 | |||
Klimaatadaptie maatregelen 2022 | 500 | |||
Beuningen Oost riool vergroten BRP2019 | 1.220 | |||
Vervanging vrijverval en duikers 2022 GRWP18-22 | 510 | 510 | ||
Herinrichting Houtduiflaan | 571 | |||
Gladheidsmeldsysteem meteoconsult | 15 | |||
Autologic - Nido | 16 | |||
Bushalte Ooigraaf | 40 | |||
Totaal investeringen programma 5 | 3.261 | 1.982 | 510 | 620 |
Toelichting lopende investeringen (> € 25.000)
Werkzaamheden gemeentelijke riolering
Al deze investeringswerken vloeien voort uit drie rioleringsplannen, te weten:
- GRP 2008-2012
- vGRP 2013-2017
- GRWP 2018-2022.
Het zijn zowel restantkredieten van uitgestelde investeringen als nieuw geplande investeringen uit de betreffende planperiodes.
Vervanging hoofdgemalen
Operationele plannen vGRP
Afkoppelen Beuningen centrum oost
Vervanging minigemalen 2019
Klimaatscan
Ewijk maatregelen BRP D'n Elt
HWA afkoppelen Geradtslaan/Houtduiflaan
Beuningen vervanging op basis van BRP
Ewijk, diverse straten
Klimaatadaptie maatregelen 2022
Beuningen Oost riool vergroten BRP
Vervanging vrijverval en duikers 2022/2023
Baggeren
In 2019 is gestart met het baggeren van de A- en B-watergangen. Dit werk wordt gespreid over enkele jaren uitgevoerd. Deze € 200.000 betreft het aandeel riolering van 50% in de totale uitgaven zoals in het GRWP is geraamd voor 2021. De A-watergangen zijn in 2019 en 2020 uitgevoerd. In 2021 wordt gestart met de B-watergangen.
Herinrichting Houtduiflaan
In 2021 starten we met de uitvoering van de herinrichting van De Houtduiflaan. Tijdens de reconstructie passen we de weginrichting aan zodat deze passend is bij het gebruik en geldende richtlijnen. Door de aanleg van een rotonde en het verbeteren van de oversteeksituaties (Houtduiflaan-snelfietsroute en Burg. Gerardtslaan-Amaliaplein-Fazantlaan) draagt de herinrichting bij aan de verkeersveiligheid voor alle weggebruikers. Daarnaast integreren we ook het voorkomen van wateroverlast in de herinrichting, door een deel van de ‘Blauwe Ader’ te realiseren.
Zie ook paragraaf 2.5.2.2 "Bijzondere projecten"